måndag 14 december 2009

Alltså telefonförsäljare?

De ringer alltid mitt i maten alternativt när man är på väg ut genom ytterdörren. Sen pratar de (läser innantill från ett förskrivet manus jätteuppstyltat) hur länge som helst och man lyssnar och lyssnar fast man redan bestämt sig för att säga nej. Till slut får man en chans att flika in med sitt: "Nej tack jag vill inte köpa nåt". "Men det är gratis (förutom porto och expeditionsavgift och extraavgift och påslagsavgift och...) det här erbjudandet". "Nej", säger man då och är nöjd med att man står på sig. Då säger de alltid: "Får man fråga varför?" och jag vill bara svara "NEJ! Det får du inte!" men mesig som man är försöker man alltid klämma ur sig nåt. Jag veeet ju varför de frågar, alltid är det nån som backar och tar erbjudandet ändå bara för att man inte orkar tänka ut en förklaring. Men visst får man säga nej när dom frågar, visst får man det?

3 kommentarer:

  1. Vi har aktiverat det. Problemet är att alla som man nån gång varit kund hos får ringa ändå :(

    SvaraRadera
  2. Klart man får säga NEJ! Brukar göra det på en gång (numera). Då är det inte lika svårt. Och om inte, brukar jag ge som förklaring att vi inte har råd just nu, underförstått - jag vill inget ha! Ulrika

    SvaraRadera